מכולה נטענת מהרצפה היא מכולה למשלוח שהועמסה מהרצפה למעלה מבלי להשתמש במשטח משלוח.

במילים אחרות, מכולה הנטענת מהרצפה היא מכולה למשלוח בה כל המטענים נערמו על הרצפה במקום על משטח עץ.

כמעט כל חבילת משא הגדולה יותר מחבילת אמזון נטענת באמצעות משטח משלוח. משטחי משלוח מאפשרים לטעון ולפרוק צוותים שיכולים להשתמש במלגזות ובג'קים כדי להזיז, לטעון ולארגן את החבילות בקלות.

עם זאת, המשטחים מאוד כבדים. הם מוסיפים משקל ונפח להובלה וכתוצאה מכך מחיר המשלוח עולה.

טעינת רצפה לעומת משטחים

מרבית השולחים מוגבלים לטעינת רצפה או לטעינת משטחים עקב מגבלות המשלוח הספציפיות המוטלות על הובלותיהם. חברה המובילה מטענים המורכבת מרכיבי זכוכית לא תעמיס על הרצפה את מכולות המשלוח שלהם בגלל הסיכוי שהן ישברו.

עם זאת, סחורות עמידות יותר כמו צמיגים משומשים אינן צריכות אמצעי זהירות וניתן לטעון אותן מהרצפה עד התקרה כמעט בכל מיכל משלוח.

טעינת רצפה פחות נפוצה וקשה יותר משיטות טעינה אחרות. יש למיין בזהירות את המטענים המועמסים מהרצפה ולהעמיס אותם במכולה.

לסוכני ההובלה כדאי להתייעץ עם סיווג משא המטענים הלאומי על מנת לאשר את סיווג המטענים שלהם ולקבוע אם טעינת רצפה היא אפשרית עבור המשלוח שלהם.

אחרת, סוכנות ההובלה מסתכנת בהעמסה, פריקת מכולה שאינה מסוגלת לשאת משלוח שנטען מהרצפה.

למעשה, מרבית סוכנויות ההובלה, ומובילים רבים מסרבים משלוח, לשאת או להעמיס משא שנטען מהרצפה בגלל האחריות הנוספת שמגיעה עם משלוח המורכב מפריטים מרובים שנטענו בצורה זו.

Albertcontainers2000

סוגי משאות שניתן להטעין מהרצפה

מרבית המטענים שנשלחים היום הם משטחים מכיוון שמשטחים מוסיפים שכבת הגנה למשלוח.

ניתן לאבטח משא הכולל מספר פריטים קטנים על משטח אחד ולשלוח אותם כמשלוח אחד, במקום מספר פריטים רב שיש למיין ולהתעסק בהם כל אחד בנפרד.

עם זאת, ישנם מספר סוגים שונים של מטענים אשר בדרך כלל נטענים על הרצפה עקב ייצורם, עמידותם ודרישות המשלוח האישיות.

  • צמיגים
  • חבילות
  • שטיחים מגולגלים
  • סלילי מתכת
  • גלילי נייר תעשייתיים
  • בולי עץ
  • צינורות בטון

מכולות למשלוח ימי ואינטר מודאלי המגיעות מחו"ל בדרך כלל גם נטענו מהרצפה, בעיקר מכולות מסין.

כיצד לטעון מיכל כראוי

מכיוון שפריטי המשא הבודדים במשלוח הנטען מהרצפה אינם קשורים זה לזה על גבי משטח, הם רגישים יותר לתזוזות ונזקים פוטנציאליים.

משלוחים הנטענים מהרצפה מחייבים מוטות העמסה ורצועות אשר ממוקמות באופן אסטרטגי לאורך החבילה בכדי למנוע תזוזות. משלוחים הנטענים מהרצפה עשויים גם לדרוש תוספת בידוד חום, קור ומזג אוויר בגלל חוסר ההגנה.

והכי חשוב, יש לחלק כראוי משלוח מסוג זה ברחבי המכולה בכדי למנוע עומס בצד אחד ותשלומים מוגזמים של מכולה עם עודף משקל.

חברות כמו אמזון, שמשתמשות בתדירות גבוהה במכולות הנטענות מהרצפה, משתמשות גם ב"תוכנת גודל רכב" המאפשרת לרכזי המשלוח שלהם "לבנות" משלוחים עם רווחים באופן שווה המנצלים כל סנטימטר זמין במכולה, ולגרוף את מירב ההכנסות האפשריות עבור כל משלוח.

בחלק מהמשלוחים יש אפשרות לבחור את סוג שיטת ההעמסה; הם יכולים לבחור לחסוך כסף ולהקריב את היעילות על ידי שיטת טעינה מהרצפה, או שהם יכולים להגביר את היעילות על ידי העמסת משטח הובלה בתוספת דמי משלוח.

הדרך בה מחליטה חברת ההובלה להעמיס את המטען תיקבע בסופו של דבר לפי סוג המשלוח שהם מבצעים, תקציב המשלוח שלהם וביעילות הטעינה והפריקה של משלוח שנטען מהרצפה.

Leave a Reply